روش‌های مختلف وصل کردن آیپد و آیفون به تلویزیون
تاريخ : برچسب:, | | نويسنده : aghamohammad

روش‌های مختلف وصل کردن آیپد و آیفون به تلویزیون

streaming1

علمولوژی: سالها‌است که تلویزیون‌های بسیار بزرگ LCD و LED به اکثر خانه‌ها راه یافته اند. این تلویزیون‌ها روز به روز پیشرفته تر و هوشمندتر می‌شوند. نمونه‌ای از این پیشرفت تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ است که هم نرم‌افزارهای مختلف بر روی آن‌ها نصب می‌شود و هم مرورگر دارند و می‌توان بوسیله‌ی آن‌ها در اینترنت به گشت و گذار پرداخت. با این وجود، این دستگاه‌ها از نظر قابلیت‌های نرم‌افزاری و راحتی کار به پای تبلت‌ها و تلفن‌های همراه هوشمند نمی‌رسند. در آیپد و آیفون قابلیت‌هایی وجود دارد که بوسیله‌ی آن‌ها می‌توان عکس‌ها و ویدیوها، تصویر برنامه‌ها و بازی‌ها، و یا در حالت کلی تصویر نمایشگر دستگاه را مستقیماً بر روی تلویزیون پخش کرد. برخی از این قابلیت‌ها در گوشی‌ها و تبلت‌های اندروید هم وجود دارد ولی در دستگاه‌های اپل این قابلیت‌ها بیشتر است. برای همین در این مقاله می‌خواهیم با روش‌های وصل کردن آیپد و آیفون به تلویزیون آشنا بشویم.

اولین و بهترین روش متصل کردن آیپد یا آیفون به تلویزیون، استفاده از دستگاه Apple TV و قابلیت AirPlay است. Apple TV که ۹۹ دلار قیمت دارد، دستگاهی است به صورت بی‌سیم، و با استفاده از شبکه‌ی وای فای خانگی، به آیپد و آیفون متصل می‌شود. ساده ترین کارکرد این دستگاه پخش عکس‌ها و ویدیو‌ها بر روی تلویزیون است. برخی برنامه‌ها و بازی‌ها نیز قابلیتی دارند که تصویرشان را از طریق Apple TV بر روی تلویزیون پخش کنند. برخی از این برنامه‌ها مانند Hulu و PBS از اینترنت کلیپ ویدیویی دریافت می‌کنند و آن را بر روی تلویزیون نشان می‌دهند.

dual_screen3

برخی بازی‌ها نیز چنین قابلیتی دارند که می‌توانید بوسیله‌ی آن‌ها از آیپد یا آیفون به عنوان پنل کنترل بازی استفاده کنید و تصویر بازی را بر روی تلویزیون نمایش دهید. اگر از نسخه‌های جدید آیفون و آیپد استفاده می‌کنید، حتی می‌توانید کل تصویر نمایشگر را نیز بر روی تلویزیون نمایش دهید. این تصویر از کیفیت خیلی بالایی همانند آنچه بر روی خود دستگاه نمایش داده می‌شود، برخوردار نخواهد بود و برخی اوقات هم توقف‌های لحظه‌ای خواهد داشت ولی این مشکلات خیلی به چشم نخواهند آمد و می‌توانید از صفحه‌ی بسیار بزرگ تلویزون در بازی‌های با کیفیت لذت ببرید.

dual_screen1

در این زمینه همیشه نام Apple TV و AirPlay با هم شنیده می‌شوند و بسیاری از کاربران برایشان سوال پیش می‌آید که AirPlay چیست و چه فرقی با Apple TV دارد؟ AppleTV دستگاهی است که بوسیله‌ی آن تصویر آیپد یا آیفون به صورت بی‌سیم به تلویزیون منتقل می‌شود. AirPlay قابلیت نرم‌افزاری موجود در آیپد و آیفون و دستگاه AppleTV است که بوسیله‌ی آن می‌توان این کارها را انجام داد. یعنی در حقیقت AppleTV دستگاه فیزیکی و AirPlay قابلیت نرم‌افزاری آن است.

توجه داشته باشید که قابلیت نمایش صفحه‌ی دستگاه بر روی تلویزیون (Mirroring) تنها بر روی این دستگاه‌ها موجود است: iPhone 4s (به بعد), iPad 2 (به بعد), iPad mini, و در آخر نسل پنجم iPod touch

اگر این دستگاه‌ها را داشته باشید،‌ فرقی برایتان نخواهد داشت که چه چیزی را بخواهید بر روی تلویزیون پخش کنید حتی محیط نرم‌افزارها را هم می‌توانید بوسیله‌ی Mirroring بر روی تلویزیون پخش کنید ولی اگر دستگاه‌های قدیمی‌تر داشته باشید، تنها می‌توانید عکس‌ها، ویدیوها، و تصویر برنامه‌های خاص که قابلیت پخش از طریق AirPlay داشته باشند را بر روی تلویزیون پخش کنید.

راه ارزان‌تر اتصال دستگاه‌های اپل به تلویزیون از طریق آداپتور اتصال به پورت HDMI است. این آداپتور سه پورت دارد. یک پورت برای اتصال به آیفون یا آیپد، یک پورت برای اتصال دستگاه به شارژر یا به رایانه و یک پورت HDMI برای اتصال به تلویزیون. بوسیله‌ی این آداپتور می‌توانید در عین حال که دستگاه را شارژ می‌کنید، تصویر آن را بر روی تلویزیون مشاهده کنید. عیب این روش اتصال این است که همواره باید یک سیم به دستگاه وصل باشد و نمی‌توانید دستگاه را مثلاً به آن طرف سالن پذیرایی ببرید و روبروی تلویزیون بنشینید. مزیت آن هم ارزان بودنش نسبت به AppleTV است. البته افرادی که در خانه شبکه‌ی بیسیم وای فای ندارند چاره‌ای جز استفاده از این آداپتور ندارند. از این جهت که دستگاه‌های قدیمی و جدید اپل دارای پورت‌هایی با شکل متفاوت هستند، این آداپتور هم در دو نوع مختلف فروخته می‌شود.

1

برای اتصال iPhone 5 ,iPad mini و نسل چهارم iPad که از پورت Lightning استفاده می‌کنند، باید یک Lightning Digital AV Adapter تهیه کنید. این آداپتور دقیقاً همان چیزی که بر روی نمایشگر دستگاه نشان داده می‌شود را بر روی تلویزیون منعکس می‌کند. البته برخی اوقات متوجه خواهید شد که بعضی برنامه‌ها چیزی متفاوت از تصویر روی دستگاه بر روی تلویزیون نشان می‌دهند. مثلاً نرم‌افزار Netflix هنگامی که کاربر در حال مشاهده‌ی کاتالوگ برنامه‌های تلویزیونی است، لوگوی نرم‌افزار را بر روی تلویزیون نشان می‌دهد و وقتی یک برنامه‌ی ویدیویی شروع به پخش می‌کند، آن ویدیو بر روی تلویزیون نیز پخش می‌شود.

Apple-Now-Selling-Lightning-to-VGA-Digital-AV-Adapters-2

این آداپتور بر اساس تبلیغی که در وبسایت اپل برای آن گذارده شده است، تصویری با کیفیت ۱۰۸۰p به تلویزیون منتقل می‌کند ولی بر اساس مطلبی که در وبسایت Panic منتشر شده است، به خاطر فشرده سازی که در هنگام فرستادن تصویر به تلویزیون انجام می‌شود، کیفیت تصویر هیچ وقت ۱۰۸۰p واقعی نخواهد بود.

دستگاه‌های iPhone 4s و iPad از پورت قدیمی اپل که معروف به پورت ۳۰ پین است،استفاده می‌کنند. برای این دستگاه‌ها باید آداپتور ۳۰pin digital A/V adapter تهیه کنید. این آداپتور حدوداً همان کاری را انجام می‌دهد که آداپتور Lightning انجام می‌دهد، با این تفاوت که کیفیت آن کمی پایین تر است. کاربرانی که از دیگر دستگاه‌های اپل مثل نسل‌های قدیمی تر آیفون استفاده می‌کنند، می‌توانند از این آداپتور استفاده کنند ولی نمی‌توانند از قابلیت Mirroring استفاده کنند. یعنی تمام صفحه‌ی نمایش دستگاهشان بر روی تلویزیون نمایش داده نخواهد شد. این افراد تنها خواهند توانست تصویر برخی برنامه‌های خاص که برای این کار طراحی شده اند را بر روی تلویزیون مشاهده کنند.

apple-digital-av-adapter-apple-30-pin-to-hdmi-white-alt

کابل دیگری که برای مشاهده‌ی تصویر دستگاه‌های اپل استفاده می‌شود کابل کامپوزیت است. این کابل به تمام دستگاه‌های اپل که پورت قدیمی ۳۰ پین دارند متصل می‌شود و در انتهای ان چهار پورت وجود دارد. سه پورت کامپوزیت که صدا و تصویر را انتقال می‌دهند و یک کابل یو اس بی که می‌توان از آن برای شارژ دستگاه استفاده کرد. البته از این کابل انتظار Mirroring نداشته باشید ولی این قابلیت را خواهید داشت که عکس‌ها، فیلم‌ها، و موسیقی‌های موجود بر روی دستگاه را روی تلویزیون پخش کنید. کیفیت این کابل هم در بهترین حالت ۴۸۰i می‌باشد.

Apple-Composite-AV-Cable-02


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • عکس
  • ريش